تبلیغات
مجله خانواده - طرز تهیه میگوی سرخ شده به سبک ژاپنی

مجله خانواده

سه شنبه 12 خرداد 1394

میگوها را در خرده‌های نان ترد panko بخوابانید و طعم‌دار کنید تا خوشمزه‌ترین میگوهای سرخ‌شده‌‌ی عمرتان را تجربه کنید

Japanese-Style-Deep-Fried-Shrimp

مواد لازم:

مخصوص ۴۵۰ گرم خوراک میگو

  • ۴۵۰ گرم میگوی متوسط، پوست کنده( با دم‌) و پاک شده 
  • ½ قاشق چایخوری نمک 
  • ½ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه 
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر 
  • ½ فنجان آرد سفید
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل پاپریکا 
  • ۲ عدد تخم‌مرغ، زده شده 
  • ۱ فنجان خرده نان panko
  • ۱ لیتر روغن نباتی، مخصوص سرخ کردنی 

طرز تهیه:

  1. میگوها را درون کاسه‌ای ریخته و با نمک، فلفل و پودر سیر طعم‌دار نمائید. در کاسه‌ای کوچک آرد و فلفل پاپریکا را ترکیب نمائید. تخم‌مرغ و خرده‌های نان را هم در کاسه‌های جداگانه بریزید.
  2. روغن را در ماهیتابه‌ای بزرگ و عمیق تا ۳۷۵ درجه‌ی فارنهایت( ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) گرم کنید. هر میگو را ابتدا در مخلوط آرد بزنید، سپس در تخم‌مرغ زده شده فرو ببرید و در نهایت در کاسه‌ی خرده نان بزنید.
  3. سپس درون ماهی‌تابه انداخته تا سرخ و قهوه‌ای رنگ شوند. این کار تنها به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. میگوها را با کفگیر سوراخ‌دار از ماهی‌تابه خارج کنید و پیش از سرو روغن آن را با کاغذ خشک‌کن ( مخصوص آشپزی) بگیرید.
کالری : 630 | چربی : 36.6g | پروتئین : 28.3g | کربوهیدرات : 53.7g | چربی اشباه نشده : | فیبر : 1.5g | شکر : | نمک :763mg
زمان آماده سازی : 10 دقیقه | زمان پخت : 10 دقیقه | زمان کل : 20 دقیقه

  • نظرات() 
  •  
    لبخندناراحتچشمک
    نیشخندبغلسوال
    قلبخجالتزبان
    ماچتعجبعصبانی
    عینکشیطانگریه
    خندهقهقههخداحافظ
    سبزقهرهورا
    دستگلتفکر

    آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :

    اَبر برچسبها